preskoči na sadržaj

Osnovna škola Jurja Dobrile Rovinj

ČITANJE - SAVJETI ZA RODITELJE

Svi ćemo se složiti s tvrdnjom da je čitanje i pričanje priča djeci od najranije dobi važno, jer čitanjem potičemo razvoj govora, pamćenja, pažnje, percepcije, sposobnosti zaključivanja, omogućujemo djeci stjecanje znanja i informacija o svijetu koji ih okružuje, obogaćujemo maštu i kreativno mišljenje djeteta te nam ono pomaže u stvaranju i jačanju emocionalne veze s djetetom... Osim toga, čitajući djeci knjigu od najranije dobi, poklanjamo im posebne trenutke, zajedno dijelimo radost čitanja te im pomažemo da rastu bezbrižniji i sretniji, stvarajući naviku druženja s knjigom kroz cijeli život.

           

Pa ipak, sve češće čujemo da djeca sve manje čitaju, a sve više vremena provode uz novu tehnologiju i nove medije, što samo po sebi nije loše. No, pojavom interneta, socijalnih mreža, e-čitača, tableta i pametnih telefona, priča više nije u središtu čitateljske pažnje jer multimedija nadjačava sam sadržaj te se pažnja čitatelja sve više usmjerava na animaciju i zvuk, a sve manje na tekst. Unatoč tome, neka su istraživanja pokazala da nova generacije djece čita puno više nego prijašnja upravo zbog utjecaja nove tehnologije, ali to više nisu klasici svjetske knjževnosti ili lektirni naslovi, već informacije o svijetu koji ih okružuje.

Pitate se, stoga, možemo li u današnje vrijeme uopće utjecati na razvoj čitateljskih vještina te motivirati djecu na čitanje? Znanstvena istraživanja, projekti i programi koji su se bavili tim pitanjem utvrdili su nekoliko faktora koji na to djeluju, a kao važnije ističu:

  • poticaj roditelja i njihova zainteresiranost za čitanje djetetu (djeca kojoj su roditelji čitali u ranoj dobi zainteresiranija su za čitanje knjiga, jer ona vjeruju roditeljima, pa aktivnosti koje s njima provode doživljavaju kao važne i sebe doživljavaju važnima "jer su vrijedni pažnje i vremena svojih roditelja")
  • model roditelja - koliko roditelji i sami čitaju (djeca rane dobi najviše uče oponašanjem odraslih, pa ukoliko odrastaju u sredini gdje odrasli čitaju i sama žele biti "poput odraslih")
  • izloženost djeteta materijalima za čitanje (što je dijete okruženije stimulativnim materijalima za čitanje – kućna knjižnica, dječje i školske  knjižnice, slikovnice u vrtiću i školi i sl., to je veća zainteresiranost djeteta za čitanje).

Kako ne biste previše vremena gubili na traženje informacija o tome koje knjige čitati djeci u kojoj dobi, predlažemo vam da prelistate katalog najkvalitetnije literature za djecu i roditelje objavljene u 2012. godini po izboru stručnjaka u tom području - knjižničara koji rade s djecom i mladima i članova Komisije za knjižnične usluge za djecu i mlade Hrvatskoga knjižničarskog društva. Sada bez dvojbe oko kvalitete knjige možete uzeti u ruke i ponuditi djetetu knjigu za koju ste sigurni da će pozitivno utjecati na njegov rast i razvoj.

 

Lista najkvalitetnijih sikovnica

Lista najkvalitetnijih knjiga za djecu
                   Lista najkvalitetnijih knjiga za mlade Lista najkvalitetnije stručne literature za roditelje

Ukoliko želite steći dodatna znanja o pozitivnim učincima koje čitanje ima na dijete te koje knjige ponuditi vašim mališanima za čitanje u slobodno vrijeme, kliknite na neki od dolje navedenih linkova ili posjetiti našu školsku knjižnicu te posudite željenu knjigu. Kako biste provjerili ima li knjižnica naslov koji Vas zanima, pošaljite upit i čekajte odgovor naših knjižničarki.

Kako čitati predškolcu

Igrom do čitanja - preporučeni popis knjiga za čitanje djeci najranije dobi

Članici o važnosti čitanja djeci

Čitati djeci i s djecom

Jednostavni trikovi kojima možemo pomoći djeci lakše naučiti čitati

Kako pomoći djetetu s poteškoćama u čitanju

Poticanje čitanja u obitelji

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 
Kalendar
« Studeni 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

 
Anketa
Smatrate li korisnim što je naša škola uključena u nekoliko europskih projekata?



 
Korisni linkovi
 
Arhiva dokumenata
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 400
 
 > Knjižnica  > kutak za učenike  > Pročitajte...
CMS za škole logo
Osnovna škola Jurja Dobrile Rovinj / Stanka Pauletića 8, HR-52210 Rovinj / os-jdobrile-rovinj.skole.hr / ured@os-jdobrile-rovinj.skole.hr
preskoči na navigaciju