preskoči na sadržaj

Osnovna škola Jurja Dobrile Rovinj

 

KNJIŽEVNI SUSRET S BOŽIDAROM PROSENJAKOM

U utorak, 17. studenog 2015. našu je školu posjetio poznati novinar i književnik Božidar Prosenjak, događaj kojim  smo  obilježili  Mjesec hrvatske knjige. Književnika su toplim pljeskom dočekali učenici  sedmih  razreda zajedno sa profesoricama hrvatskoga jezika.  Poučnim  i  zanimljivim  anegdotama iz vlastitog djetinjstva književnik nas je poučio što je važno u životu: sreća, ljubav, prijateljstvo, iskrenost, strpljenje.  Ispričao  nam je kako svatko od nas može imati u sebi svjetlo koje se ne gasi. Oni koji nemaju svjetlo u sebi potonu, a oni koji imaju  prođu  kroz život. To svjetlo je zapravo sreća koja se ne lovi već uzima raširenih ruku. Na kraju zanimljivog i uzbudljivog susreta učenici su sretno dočekali autorov potpis.

 


SAT ZA ZEMLJE SPAS!

Dan planeta zemlje prilika je da se jednom godišnje i onima koji ne brinu mnogo o zaštiti našeg planeta skrene pažnja na važnost čuvanja okoliša koji nas okružuje. To, srećom nije slučaj s našim učenicima koji se o okolišu brinu svakodnevno jer i malim koracima možemo napraviti puno. Povodom današnjeg dana, učenici 3.c razreda s učiteljicom Elizabetom posjetili su školsku knjižnicu i pogledali kratki film Plastic planet koji ukazuje na to kako svaki otpadak koji dospije u zemlju, more, tlo ili zrak, kroz cikličko kruženje u prirodi opet se vraća onome tko ga je prirodi dao - čovjeku. Otrovima iz mora truje se riba, pesticide iz tla crpe biljke i sve to završava na našim tanjurima. No, svatko od nas može učiniti nešto za spas našeg planeta - možemo štedjeti vodu, energiju, otpatke bacati u za to predviđena mjesta, voditi brigu o šumi i sl. kako bi mlađim generacijama ostavili još nešto od našeg predivnog planeta.

Objavljeno 23.04.2014.


UČENICI IZ ROVINJSKOG SELA PRVI ZAVRŠILI S PROJEKTOM POTICANJA ČITANJA

Dvanaestoro učenika i učenica područne škole Rovinjsko Selo završilo je ovog tjedna s projektom Čitamo mi u obitelji svi. Ruksaku koji je putovao svakog tjedna u drugu obitelj veselili su se učenici, ali i njihovi ukućani, a o rasporedu putovanja knjižnične naprtnjače vodila je računa njihova učiteljica Ana Matošević Benussi. Curama se najviše svidjela knjiga Borovnica, dečki su najradije učili o gmazovima. Da je bilo ugodno svjedoči i bilješka jedne učenice koja je napisala: Baka ima brigu tko će čitat koju knigu. Ja se smjestim pa zakasnim i pomalo zaspim". Zahvaljujemo se bakama, djedovima, sestrama i tetama i svima onima koji su pomogli da se naš projekt održi. Plavi ruksak u travnju će boraviti u područnoj školi u Balama.

Objavljeno 14.03.2014.


ZAŠTO SMO SVE MANJE SIGURNI U ONLINE OKRUŽENJU?

Učenici trećih razreda mogli su danas u školskoj knjižnici dobiti odgovore na sva svoja pitanja oko njihove sigurnosti na Internetu. No, ako obilježavamo Dan sigurnijeg interneta, pitali su se sami od kojih se to nesigurnosti moramo štititi? Polovica njih već ima svoje profile na facebooku, gotovi svi Internet koriste kao najdražu igračku i malo su svjesni svih zamki koje se skrivaju u elektroničkoj sredini. Smiju li imati facebook profil, što su osobni podaci, može li se izbrisati ono što se jednom objavi, što je to krađa identiteta, kao i prednosti koje nam Internet omogućava s mogućnošću učenja 24 sata dnevno, obilja informacija, povezivanja ljudi i sl. mogli su saznati na satu posvećenom Danu sigurnijeg interneta. Pitaja je bilo mnogo, a vremena vrlo malo, ali mnoge nedoumice moći će odgonetnuti čitajući savjete za sigurno korištenje interneta koje je svaki učenik dobio nakon nastavnog sata.

Objavljeno 11.02.2014.


RITSKI DUHOVI PROBUDILI ZNATIŽELJNE DUHOVE U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI

Da duhovi u stvarnosti ne postoje, to znaju mnoga djeca. No, da li oni možda postoje u Kopačkom ritu i žive li među životinjama, nastojali su saznati učenici 4.a razreda tako što su pročitali cijelo Gardaševo djelo Duh u močvari, a o tome koliko su pažljivo čitali knjigu, provjerili smo putem kviza. Iako su se potrudili da upamte detalje romana, morali su odgonetavati i imena ostalih parkova prirodeu Hrvatskoj, pronaći njima najbliži, nabrojati nacionalne parkove, prepoznati poredbe i onomatopeje u tekstu, naučiti nove riječi i značenja onih nepoznatih poput lovostaja, cijelca, pretine i sl. te se doista pomučiti kako bi na kraju dobili čokoladu za nagradu. Bili su vrlo uspješni te im na tome čestitamo.

Objavljeno 10.02.2014.


DNEVNIK PAULINE P. KAO UVOD U BLAGDASKE ŽELJE

Paulinu P. svi vole čitati i mnogi se učenici pitaju zašto nema više takvih knjiga za lektiru jer im je zanimljiv način na koji ona piše svoje dnevnike, ali se isto tako vrlo lako poistovjete sa svojom vršnjakinjom koja želi imati sve isto kao i njena prijateljica, koja želi ići kasno spavati, želi novi mobitel, slaviti rođendan četiri dana, otići u kino, nove skije, zabavljati se pod maskama i sl. Učenici 3.c razreda lektiru su obradili u knjižnici na način da smo pokušali spojiti Paulinine priče s predblagdanskim ozračjem. Dok smo se još smještali u klupe, na pitanje što bi oni ove godine voljeli dobiti pod bor, prštale su sa svih strana želje u obliku tableta, novog mobitela Samsung Galaxy 4, stotice i tisućice kuna, igrice za play station, satovi, put u Brazil na SP itd. Te svoje želje učenici su upisali na poleđinu šarene loptice kojima smo ukrasili bor, a onda smo krenuli upoznati Paulininu obitelj, njihove osobine, sličnosti i razlike s njihovim obiteljima, saznali smo koje poslove u obiteljima obavljaju majke, a koje očevi, kakav je Paulinin učitelj i dr. No, najviše smo se, upravo zato što nam se bliži Božić, zadržali na dvije Paulinine priče koje su nam pokazale Paulinu u drukčijem svijetu. Priče Duplići i Želim, želim bile su nam poticaj da pokušamo shvatiti kako i skromni pokloni mogu biti lijepi i kako veličina i cijena nisu uvijek važni. Svojim su željama učenici ponovno ukrašavali svoj bor, samo što su sada na šarene kuglice pisali želje koje se ne mogu kupiti novcem, ali bi nas razveselile kad bi se ostvarile, a neke od njih bile su: da budem bolji u školi, da naučim bolje čitati i pisati, da idem s obitelji na izlet, da mi mama rodi seku, da bude više sunca itd. Kako su dnevnici prepuna riznica događaja koje nakon mnogo godina vrlo rado čitamo, za zadaću su učenici dobili zadatak da tijekom zimskih praznika pišu kako su ih proveli, a Dnevnik zimskih praznika 3.c čitat ćemo zajedno u siječnju 2014. godine. Jedva čekamo :-) Kako su učenici doista više motivirani za interpretaciju lektire na drukčiji način pokazuju njihovo aktivno sudjelovanje, osmjesi i sretna lica, a dodamo li k tome kako nijedan nastavak Paulininih dnevnika nije ostao na polici školske knjižnice već su učenici pohrlili posuditi ga za čitanje tijekom praznika govori u prilog tome kako je približavanje lektire i čitanja vrlo važan u pobuđivanju užitka čitanja među djecom.

Objavljeno 18.12.2013.


RIBA NE MOŽE ŽIVJETI NA STABLU. PTICA NE MOŽE ŽIVJETI NA DNU MORA...

... a Bijeli jelen ne može živjeti u otmjenom dvorcu kneza Ulrika, kao što ne može ni Zlatokosa dijeliti ležaj s košutom i jelenom. Pogađate da je riječ o Nazorovoj bajci Bijeli jelen! Kako bismo se prisjetili tog lektirnog djela, učenici 3.a razreda odgovarali su na pitanja iz kviza, ali su osim same radnje doznali i da je Nazor rođen u Postirama na otoku Braču i da je kao srednjoškolski profesor radio u Pazinskoj gimnaziji. Isto su tako naučili značenje nekih novih riječi kojima djelo obiluje, poput mijeha i gudura i kako je važno kod čitanja djela potražiti značenje nepoznatih riječi jer time bogatimo svoj rječnik. Pokušali smo se prisjetiti svih životinjskih i biljnih vrsta koje susrećemo u bajci, naučili smo koje od njih spadaju u zaštićene vrste i zašto, tko je najveći neprijatelj ivotinja i tko ih najviše ugrožava te nam je ova bajka izvrsno potkrijepila činjenicu kao naša zemlja spada u jednu od najbogatijih europskih zemalja po biološkoj raznolikosti.

Objavljeno 16.12.2013.


ČEMU NAS UČE ZVIJEZDA VEČERNJICA I STRIC MJESEC?

Oni koji su pročitali lektiru, odgovor na ovo pitanje već znaju, a ostalima ćemo samo kazati kako su nas glavni likovi Božićne bajke potaknuli svojim primjerom da budemo senzibilniji na potrebe drugih i da pokušamo saslušati one kojima je teško. Ako k tome još možemo i pomoći, sreći neće biti kraja. Upravo su takvu pomoć naši junaci, zajedno sa svojim prijateljima - šumskim životinjama, pružili ranjenoj crkvici pogođenoj granatom u domovinskom ratu. Učenici drugih razreda matične škole i PŠ Bale nisu samo interpretirali lektirno djelo, već smo im nastojali približiti pojam sukoba i rata, posljedice koje on ostavlja za sobom, ali i prisjetiti ih što predstavlja Božić, koji su simboli Božića i zašto uopće kitimo jelku. No, čak i posljedice granate uspješno se poprave kada imamo vrijedne male složne ruke. A kako su vrijedne i kreativne ruke drugašića pokazuju i ovi prirodni ukrasi za jelku koje su učenici ukrašavali i ponijeli kući za uspomenu.

Objavljeno 13.12.2013.


GREGOV DNEVNIK NA POLICAMA ŠKOLSKE KNJIŽNICE

"Greg Heffley smatra da je škola najgluplja tvorevina ikad izmišljena. To je mjesto pretrpano društvenim minskim poljima, kao što su glupani, potezanje za gaće, umakanje u WC školjku, nasilnici, progonstva na pod menze za vrijeme ručka te smrdljivi sir kao iz nuklearnog otpada. Greg je osmislio razne pouzdane metode kako bi preživio svakodnevnu tiraniju i stekao zasluženi status, ali sve su one, naravno, bezuspješne. Sve je i zapisao u dnevnik za koji insistira da "NIJE dnevnik, nego su to memoari!", preferirajući manje ženskast naziv za zbirku svojih misli, stavova, priča o obiteljskim svađama i nevoljama te priželjkivanih školskih pobjeda. Greg piše: "Jednom kada postanem slavan, imat ću pametnijeg posla nego cijeli dan odgovarati na glupa pitanja." I tako je nastao "Gregov dnevnik", a slijedili su i nastavci koje od danas možete posuditi i u školskoj knjižnici.

 

 

 

 

 

 

Objavljeno 6.12.2013.


TKO NE POKUŠA, NE MOŽE NI USPJETI. BAR TAKO KAŽE MALA SIRENA

Mnogo je polemike koje izaziva Andersenova bajka Mala sirena koja je odlučila zauvijek svoj glas i riblji rep dati za mogućnost da se približi mladom kraljeviću, vjerujući da će mu se baš takva svidjeti, no sreća nije bila na njezinoj strani. Unatoč velikoj vjeri i ljubavi, kraljević je odabrao drugu kraljevnu, a mala sirena prešla je u drugi svijet i novi život nastavila s vilama. Mnogi će protivnici reći kako je pouka ove priče upitna i kako nema potrebe truditi se i težiti nečemu jer se na kraju to ne isplati, no učenici drugog b razreda dobili su drugačiju poruku. Važno je truditi se i imati svoj cilj jer će se on kad tad, možda ne baš uvijek, možda i ostvariti. Kako kaže Einstein, uvijek ciljaj na Mjesec, čak i ako promašiš, stići ćeš među zvijezde. Naravno da težeći nečemu ne bismo se trebali odricati onoga što nas čini jedinstvenima, ali to će biti tema nekog drugog kviza o pročitanom djelu jer smo se ovaj put lijepo zabavili i naučili nove riječi. Sad bar znamo što je udovac, nostalgija i čežnja.

Objavljeno 3.12.2013.


POEZIJA MOŽE BITI I HOBI - SUSRET S TATJANOM POKRAJAC PAPUCCI

Dana 27. studenog bila nam je u posjeti spisateljica iz Rovinjskog Sela, Tatjana Pokrajac - Papucci. Sa spisateljicom su se učenici drugih razreda družili u školskoj knjižnici. Ispričala nam je da je pisati priče i pjesme započela svojim kćerima, dok su bile male. Svoje je radove objavljivala u raznim dječjim  časopisima,kao na primjer "Smib" i drugi. Neke je pjesme objavila i u čitankama iz hrvatskog jezika.  Objavila je i zbirke priča i pjesama " Stonoga bosonoga", " Mašta čini svašta", a sada priprema novu zbirku "Zašto baš to?". U novoj zbirci dvije je priče napisala o svom mačku. Pročitala nam je par pjesmica iz svake zbirke: " Stonoga bosonoga", "Mašta čini svašta", "Zebra u gradu", "Zaljubljeni Damir"... Zatim su joj djeca postavljala pitanja. Pitali su je koliko godina piše, koliko je pjesama u svakoj zbirci. Knjižničarka ju je pitala da li je kao mala voljela čitati knjige. Odgovorila je da oduvijek voli čitati. Nakon što nam je pročitala par pjesama pitala nas je da li čitamo, a vezano uz pjesmu "Zebra u gradu", pitala nas je da li pazimo kad prelazimo cestu. Dala je učiteljicama slatkiše, koje su nam one podijelile kad smo se vratili u razrede. Druženje s Tatjanom Pokrajac - Papucci bilo je zanimljivo i zabavno. (Tekst napisala Laura Gržinić, 2.b)

Objavljeno 28.11.2013.


TEORIJA BAJKE NA PRIMJERU CRVENKAPICE

Učenici PŠ Rovinjsko Selo bili su sigurni da znaju priču o CRvenkapici. I doista, na pitanje knjižničarke, svi su digli ruke kako su čitali priču i kako znaju kako je ona završila. No knjižničarka je pročitala ponovno bajku, ali onu koju je napisao Perrault i kad je na kraju vuk pojeo Crvenkapicu, a lovac nije stigao da spasi nju i baku, nastao je muk. Pitali su gdje je lovac. Odgovor na pitanje bio je: u Grimmovoj bajci o Crvenkapici. Učenici su se tada upoznali s pojmom bajke, način na koji su se prenosile s generacije na generaciju usmenom predajom pa odatle toliko različitih verzija i završetaka. S druge strane, sve su bajke u originalu bile namijenjene odraslima jer je to bio jedini način da se ljude upozna s opasnostima koje vrebaju u svijetu u kojem žive, budući da je vrlo mali broj ljudi bio pismen i znao čitati, što je danas učenicima nepojmljivo u eri tableta, pametnih telefona i interneta u svakom domu.

Objavljeno 25.11.2013.


KNJIŽEVNI SUSRET S HRVOJEM KOVAČEVIĆEM

U četvrtak, 21. studenog 2013. našu je školu posjetio poznati književnik Hrvoje Kovačević, događaj kojim smo obilježili Mjesec knjige. U prostorijama knjižnice peti razredi velikim aplauzom dočekali su književnika kojeg su zasuli pitanjima o njegovim knjigama i stvaralaštvu. Imali su prilike čuti kako se Hrvoje počeo baviti pisanjem, kako nastaju njegove priče i koliko je važno čitanje. Svojim zanimljivim pitanjima pokušali su otkriti tajnu pojedinog naslova iz serijala knjiga za djecu koje u naslovu imaju „Tajnu“. Kao pravi književnik,  Hrvoje nam nije otkrio sve, ali ipak za kraj otkrio nam je jednu tajnu, tajnu svih njegovih tajni. Poput pravih obožavatelja učenici  su stali u red i dočekali autorov potpis kao sjećanje na ovaj zanimljiv i uzbudljiv susret.

Objavljeno 22.11.2013


KNJIŽNIČNA NAPRTNJAČA ZAPOČELA SVOJE PUTOVANJE MEĐU TREĆAŠIMA

Crvene i plave naprtnjače ukrašene lijepim bedževima projekta "Čitamo mi u obitelji svi" i napunjene krasnim knjigicama započele su svoju avanturu putovanja među učenicima trećih razreda. Učenici su s nestrpljenjem čekali tko će biti prvi odabrani sretnik koji će naprtnjaču ponijeti kući, a o tome kako im je bilo i kako su provodili vrijeme uz knjige, saznat ćemo već iduće srijede kada budemo čuli izvješća naših čitača. Time se naša pkola priključila stotinama škola diljem Hrvatske koje nastoje promicati važnost čitanja te poticati obiteljsko čitanje, a hoćemo li u tome uspjeti, prosuditi će učenici i njihovi roditelji sami.

.Objavljeno 15.11.2013.


SVUGDJE JE LIJEPO, ALI NIŠTA NE MOŽE ZAMIJENITI TOPLINU DOMA...

... čak i ako je to mala mišja rupa. Dogodovštine malog miša koji je odlučio otići iz svoje rupe jer je smatrao kako je svijet velik i kako će zasigurno negdje naći bolje mjesto za život imali su priliku čuti učenici prvog i drugog razreda PŠ Bale u slikovnici Dome, slatki dome. No, iako je mišić bio doista uporan u svojoj želji da se skrasi na nekom drugom mjestu, prostranijem i ljepšem od njegove rupe, šuma mu se činila preopasnom i mračnom, u pustinji nije imao s kim razgovarati jer je sreo samo jednu devu, u zemlji pingvina bilo mu je hladno, krokodil na rijeci nije bio previše susretljiv, i tako je mišić nakon što je još upoznao i morski svijet, majmune i slonove, shrvan od umora poželio vratiti se tamo odakle je krenuo na put. A tko mu je u tome pomogao, pročitajte sami! Nakon razgovora o tome što je dom, je li svaka kuća dom i što čini toplinu doma, učenici su izradili vlastite označivače stranice na miša kako bi, sjećajući se ove lijepe priče, čitajući lektiru mogli označiti mjesto gdje su stali, bez da knjige dobiju magareće uši.

Objavljeno 18.11.2013.


ZNATE LI PRIČU O DJEČAKU KOJI NIJE HTIO ODRASTI?

Vjerojatno nema osobe koja u životu nije čula priču o Petru Panu koji je zauvijek htio ostati dijete, zabavljati se, putovati i živjeti s izgubljenim dječacima u zemlji gusara, sirena i kapetana Kuke. Jesu li upamtili sve o  Nani, obitelji Darling, Wendy i ostalim likovima i događajima u priči, učenici 3. c razreda mogli su provjeriti odgovarajući na pitanja u kvizu koji nije bio lagan, ali su učenici pokazali zavidno znanje i pamćenje. Ipak, na kraju svega, na pitanje bi li oni htjeli zauvijek ostati djeca i živjeti u Nigdjelandiji, učenici su odgovorili da ne bi jer ih u životu očekuju još mnoge lijepe stvari, učenje, avanture i putovanja koje, kao djeca, ne bi mogli sami ostvariti. No, djetinjstvo im ipak ostane jedno od najljepših i najbezbrižnijih razdoblja u životu jer se za njihovu sigurnost i blagostanje brinu - a tko drugi, nego roditelji.

Objavljeno 5.11.2013.


IMAM SVOJA PRAVA, ALI I OBVEZE! KOJA SU TO MOJA PRAVA U KNJIŽNICI?

Svaki čovjek, pa tako i svako dijete ima svoja prava. Učenici prvih razreda učili su to na satu hrvatskog jezika, a danas smo u knjižnici ponovili koja su to njihova prava, a koje su im obaveze. No,    prava i obaveze nemamo samo u svakodnevnom životu, nego i u bolnici, na radnom mjestu, u školi, pa i u knjižnici. Što se u knjižnici smije, a što ne smije,  učenike 1.a i 1.c poučila je školska knjižničarka. 

Vidjeli su tako i knjige koje su ostale bez svojih stranica, neke bez korica, neke su poput magarca dobile magareće uši, na nekima je ostao trag maminih kolača, a neke su pokazale koliko učenici mogu biti kreativni. No, nakon svih usvojenih pravila ponašanja u knjižnici i školi, učenici su sudjelovali u onom kreativnijem dijelu sata na kojem su sami izrađivali vlastite označivače stranica i oznake za vrata koja, kada budu imali potrebe za malo mira, mogu objesiti na ključanice svoje sobe kako bi ostalim ukućanima dali do znanja da trebaju mira za čitanje, učenje ili tek lagani predah. Roditelji, ne brinite, ponovili smo više puta kako je obaveza roditelja da nadziru svoje dijete i odgajaju ga te kako ove oznake nikako ne znače zabranu ulaza starijima, već samo malo mira i intime učenicima, ako im je, slučajno, potrebna.

Objavljeno 28.10.2013.


KAKO JE MAČAK U ČIZMAMA POSJETIO KNJIŽNICU?

Prva lektira 2.c razreda - Mačak u čizmama. Pa zašto ju ne bismo obradili na način da putem kviz pitanja vidimo tko je bio pažljiviji kod čitanja djela? Učenici su, naravno, bili oduševljeni idejom, no kada su stigli u knjižnicu i vidjeli koja sve pitanja možemo izvući iz petnaestak strana lektire, ostali su malo iznenađeni. Učiteljica Đeni Gržević i knjižničarka nisu samo pitale kako je mačak lovio miševe, kojem je od trojice sinova pripao mlin, a kojem mačak i koje je izmišljeno ime dobio mačkov gospodar, već su htjele vidjeti jesu li učenici naučili pokoju novu riječ. Tako su učenici morali objasniti značenje riječi lakovjeran, što su to mekinje, koje su osobine basne i što znači riječ markiz. Učenici su bili zadovoljni naučenim, ali im je za kraj dan vrlo važan zadatak, a to je ne da napišu pouku bajke, jer nje zapravo i nema budući da je mačak varao, lagao, krao i prijetio i na kraju živio u dvorcu cijeli život. Zadatak je bio smisliti kakava je nesretna sudbina dostigla mačka i njegovog gospodara, jer se u životu ipak sve sazna i otkrije! Ili bi bar tako trebalo biti, zar ne? Jedva čekamo da vidimo koliko su učenici dali mašti na volju i smislili novi kraj ove Perraultove bajke.

Objavljeno 25.10.2013.


OBILJEŽAVANJE MJESECA HRVATSKE KNJIGE

Program ovogodišnjeg Mjeseca hrvatske knjige koji se tradicionalno obilježava svake godine od 15. listopada do 15. studenog, odvija će se pod motom Tko čita (ne) skita! Riječ je o manifestaciji koja već 19 godina promiče knjigu i čitanje pa se tako i ove godine diljem zemlje čita naglas u vrtićima, školama, domovima umirovljenika i drugim otvorenim prostorijama, a čitaju svi: učitelji, knjižničari, književnici, glumci, roditelji, bake, djedovi i slučajni prolaznici.

Naša će se škola obilježavanju Mjeseca knjige uključiti sljedećim aktivnostima:

  • 1. i 2. razredi svakog će tjedna u knjižnici imati priliku čuti novu priču te će se nizom aktivnosti potaknuti učenike na stvaranje čitalačkih navika te jačanja vrijednosti koje promiču knjige. Projektu smo dali ime Svakog tjedna priča jedna, a osmišljen je kao dio nacionalne kampanje za poticanje čitanja naglas djeci od najranije dobi pod nazivom Čitaj mi!
  • 3. razredi uključit će se u projekt Čitamo mi u obitelji svi! koji službeno započinje 8. studenog 2013.
  • 4. razredi izrađivat će bookmarkere koje će pokloniti prvašićima prilikom prvog posjeta knjižnici
  • 5. i 6. razredi imat će književni susret s književnikom Hrvojem Kovačevićem
  • 7. i 8. razredi posjetit će Interliber

Osim toga, obilježit će se Dan hrvatskih knjižnica te će učenici uz pratnju knjižničarke posjetiti rovinjsku Gradsku knjižnicu.


Objavljeno 14.10.2013.


PRVI POSJET ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI

Koja je razlika između knjižnice i knjižare, mogu li se u knjižnici kupiti knjige, kakve se sve vrste knjiga nalaze u školskoj knjižnici i na koji se rok posuđuju mogli su saznati učenici 1. b razreda koji su sa svojom učiteljicom Sandrom Boljunčić posjetili školsku knjižnicu. No, osim svega toga, prvašići su imali prilike saznati i što knjige vole, a što ne vole, koje je radno vrijeme knjižnice i kako su knjige posložene na policama. Kako tijekom čitanja knjige ne bi dobile magareće uši, učenici su na kraju sata izrađivali vlastiteoznačivače stranica (tzv. bookmarkere) koji će im već kod čitanja prve lektire sigurno poslužiti.

Objavljeno 14.10.2013.


SVAKOG TJEDNA PRIČA JEDNA

Ove školske godine učenici prvih i drugih razreda naše škole biti će uključen u projekt pod nazivom Svakog tjedna priča jedna kojem je cilj učenicima svakog tjedna pročitati jednu novu priču i nizom aktivnosti potaknuti ih na druženje s knjigom. Čitanje priča bit će organizirano u školskoj knjižnici ili u učionicama razredne nastave te ćemo se na taj način pridružiti kampanji Čitaj mi koja promiče čitanje od najmanjih nogu. Kako su financijske mogućnosti za nabavu novih naslova skromne, ovom se prilikom zahvaljujemo svim nakladnicima koji su se odazvali našoj molbi za donacijom vlastitih izdanja te s pedesetak naslova obogatili knjižnični fond i podržali cijeli projekt. S pričanjem priča započet ćemo u Mjesecu hrvatske knjige i vjerujemo da će učenici i nakon provedbe projekta nastaviti druženje s knjigom. Evo samo nekih od  naslova koje možete posuditi u školskoj knjižnici, a dio su donacija izdavačkih kuća Mozaik knjiga, Algoritam, Naša djeca, Egmont, Alfa, Profil international i Centra za neohumanističke studije. Veliko hvala zaslužuje i Školska knjiga koja nam je poklonila jastuke za sjedenje kako bi užitak slušanja priča bio još veći.

      

Objavljeno 14.10.2013.


GRAD ROVINJ DONIRAO KNJIGE ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI POVODOM DJEČJEG TJEDNA

I ove je školske godine Grad Rovinj svojim malim sugrađanima nastojao uljepšati Dječji tjedan različitim aktivnostima, a jedna od onih kojoj smo se i ove godine obradovali svakako je donacija lektirnih naslova našoj školskoj knjižnici. Kako su neki naslovi lektire vrlo traženi i istrošeni, Grad je udovoljio našim željama i za potrebe naših učenika donirao dvadesetak letirnih naslova. Dođite u knjižnicu i posudite neku od novonabavljenih knjiga.

     

 

 

 

 

 

Objavljeno 11.10.2013.


2.a PRVI SLUŽBENI POSJETITELJI KNJIŽNICE

Vjerojatno su naši drugašići tijekom ljetnih mjeseci vježbali svoje čitalačke vještine pa prvi zadatak koji im je učiteljica Orjena Radetić dala i nije bio težak. A zadatak je bio: pročitati lektiru Poštarska bajka. Budući da je lektira bila zabavna, učenici su se požurili i već početkom listopada mogli su krenuti u interpretaciju teksta. Na satu hrvatskog učili su koji su to elementi bajke, tko je njen autor i o čemu govori, a potom su posjetili poštanski ured u Rovinju u kojem su saznali kako se pisma šalju, gdje završavaju pisma bez adrese i raznose li i pravi poštari pisma po cijeloj državi ne bi li našli primaoca. Uz učenje o tome što sve mora sadržavati pošiljka da bi došla do primatelja, učenici su naučili da bez točno ispisane adrese i poštanske marke, pismo neće stići na odredište. Svoje su znanje potom provjerili u kvizu koji im je priredila knjižničarka, a potom su oživjeli poštarske patuljke nalik ovima na fotografiji. Uz plutene čepove, tkanine i tempere, završili smo druženje i obećali jedni drugima da se ponovno vidimo vrlo brzo.

Objavljeno 10.10.2013


DOBRODOŠLICA SVIMA U NOVOJ ŠKOLSKOJ GODINI

Sad kad smo se svi zajedno lijepo odmorili tijekom ljetnih praznika, vrijeme je za nove avanture u školi i školskoj knjižnici. Ove nas godine očekuje niz aktivnosti kojima ćemo zajedno usvajati nova znanja i vještine: radionice, kvizovi znanja, sudnice, pričaonice priča i sl. Obilježit ćemo važne datume, posjetiti sajmove knjiga i druge knjižnice, no neću vam sve otkriti na početku. Kroz nekoliko dana moći ćete i sami saznati što vas čeka u novoj školskoj godini.

Objavljeno 3.10.2013.


 

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 
Kalendar
« Studeni 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

 
Anketa
Smatrate li korisnim što je naša škola uključena u nekoliko europskih projekata?



 
Korisni linkovi
 
Arhiva dokumenata
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 400
 
 > Knjižnica  > Vijesti iz knjižnice
CMS za škole logo
Osnovna škola Jurja Dobrile Rovinj / Stanka Pauletića 8, HR-52210 Rovinj / os-jdobrile-rovinj.skole.hr / ured@os-jdobrile-rovinj.skole.hr
preskoči na navigaciju