Nakon uspješne provedbe Erasmus+ projekata TEAM UP! i I.M.A.G.I.N.E., kojima je izvršena modernizacija školskih aktivnosti i kojima su uvedene nove metode učenja i poučavanja raznih jezičnih, digitalnih i multikulturnih kompetencija, naša je škola pokrenula novi dvogodišnji projekt pod nazivom Dvije strane Gaussa.
Osluškujući potrebe i probleme s kojima se učitelji svakodnevno susreću u razredu i imajući na umu činjenicu da je nastavni plan i program prilagođen prosječnom učeniku, odlučili smo se posvetiti radu s učenicima koji svojim kompetencijama i potrebama iskaču iz prosjeka – nadarenim učenicima i učenicima s teškoćama u učenju i razvoju.
Neka istraživanja su pokazala da je 70% učenika prosječno, dok se 30% nalazi ili ispod ili iznad prosjeka. To se statistički može prikazati preko Gaussove krivulje koja se, osim u prirodnim znanostima, vrlo često koristi i u znanostima koje proučavaju ponašanje. A kako naš projekt objedinjuje upravo te izvan prosječne učenike, odakle i naziv projekta – Dvije strane Gaussa.
Odabirom prema zainteresiranosti učitelja oformili smo tim koji će se uključiti u stvaranje i provedbu projekta. U projekt su tako uključene tri učiteljice razredne nastave, učiteljica hrvatskog jezika i povijesti, vjeroučitelj, učiteljice engleskog i talijanskog jezika, učiteljica prirode i biologije, učiteljica likovne kulture, učiteljica matematike, logoped, pedagog, psiholog, ravnatelj, dvije pomoćnice u nastavi i školska knjižničarka. Projektom je predviđena realizacija šesnaest mobilnosti kojima je cilj usvajanje i implementacija novih metode u rad škole kako bi se povećala motivacija učenika i omogućila bolja realizacija njihovih potencijala. Cilj projekta je prepoznati učenike s obje strane Gaussa, unaprijediti nastavu i aktivnosti, primijeniti drugačiji – individualizirani pristup, usustaviti novi način vrednovanja njihovog znanja i ono najvažnije, pomoći im da sami spoznaju svoje potrebe i mogućnosti, a učiteljima olakšati rad s ciljanom grupom, a da pritom ne zanemare ostale. Također želimo raditi na boljem imidžu ustanove, osvješćivanju i razumijevanju raznolikosti, povećanju sposobnosti učenika (kreativno mišljenje, vještine, logičko povezivanje itd.) i učitelja te osmisliti inovativne i atraktivne programe prilagođene potrebama učenika koji imaju izvan prosječene potrebe.
Do sada smo to provodili kroz dopunsku i dodatnu nastavu te izvannastavne aktivnosti, a za učenike s poteškoćama smo osigurali, osim sustavnog praćenja i podrške, i asistente u nastavi koji im omogućuju lakše praćenje i prilagodbu sadržaja. Međutim, kako dopunska i dodatna nastava nisu dovoljne za ove skupine učenika, a izvannastavne aktivnosti često su prilagođene prosjeku, kroz projekt želimo dodatno educirati djelatnike za rad s ciljanom grupom učenika.
HODOGRAM MOBILNOSTI
Datum | Naziv mobilnosti | Grad/Država | Sudionik |
25.9.-1.10. 2016. |
Inclusive Teaching – special needs and behavioral difficulties | Alghero, Italija |
Zlatica Držaljević, pedagoginja Ines Pučić, logopedinja |
3.-7.10. 2016. |
Every pupil is important – special education in Finland and Europe! | Joensuu, Finska |
Irena Vitulić Barbara Matohanca asistentice u nastavi |
6.-10.2.2017. | Problem Solving and Decision Making | Prag, Češka | Marin Mihovilović, ravnatelj |
20.-26.2.2017. | 21st century teaching skills. The international dimension | Sesimbra, Portugal |
Kristina Matika Ferrara Suzana Poljak, učiteljice talijanskog i engleskog jezika |
13.-17.3.2017. | My students don’t talk!! Creative methodology to develop active learning |
Firenca, Italija |
Maja Užarević, učiteljica RN |
3.-8.4.2017. | Classroom Management Tools for Teachers: Solutions, New Methodologies, Effective Evaluation and Presentation Strategies | Firenca, Italija |
Elizabeta Perišić Karmen Ignoto, učiteljice RN |
14.-21.4.2017. | Identify the hidden talent in your classroom | Palermo, Italija | Nataša Bajić Peteh, psihologinja |
14.-21.4.2017. | SCHOOL REVOLUTION! Innovative Didactic Methodologies and the Flipped Classroom | Brisel, Belgija | Slavko Vukmanov Šimokov, vjeroučitelj |
9.-13.5.2017. | Get up with natural sciences | Joensuu, Finska | Iva Dujmović, učiteljica prirode i biologije |
10.-16.9.2017. | Shakespeare in Europe | Oxford, Velika Britanija | Tamara Perković, učiteljica povijesti |
23.-28.11.2017. |
Identification, Motivation and Support of Mathematical Talents in European School |
Atena, Grčka |
Ina Pendić, učiteljica matematike |
22.-28.4.2018. | Structured visit to schools in Iceland | Rejkyavik, Island |
Arijana Dobrila Barbaro, učiteljica LK Samanta Matejčić Čotar, knjižničarka |