Nakon uspješne provedbe Erasmus+ projekata TEAM UP! i I.M.A.G.I.N.E., kojima je izvršena modernizacija školskih aktivnosti i kojima su uvedene nove metode učenja i poučavanja raznih jezičnih, digitalnih i multikulturnih kompetencija, naša je škola pokrenula novi dvogodišnji projekt pod nazivom Dvije strane Gaussa.

Osluškujući potrebe i probleme s kojima se učitelji svakodnevno susreću u razredu i imajući na umu činjenicu da je nastavni plan i program prilagođen prosječnom učeniku, odlučili smo se posvetiti radu s učenicima koji svojim kompetencijama i potrebama iskaču iz prosjeka – nadarenim učenicima i učenicima s teškoćama u učenju i razvoju.

Neka istraživanja su pokazala da je 70% učenika prosječno, dok se 30% nalazi ili ispod ili iznad prosjeka. To se statistički može prikazati preko Gaussove krivulje koja se, osim u prirodnim znanostima, vrlo često koristi i u znanostima koje proučavaju ponašanje. A kako naš projekt objedinjuje upravo te izvan prosječne učenike, odakle i naziv projekta – Dvije strane Gaussa.

Odabirom prema zainteresiranosti učitelja oformili smo tim koji će se uključiti u stvaranje i provedbu projekta. U projekt su tako uključene tri učiteljice razredne nastave, učiteljica hrvatskog jezika i povijesti, vjeroučitelj, učiteljice engleskog i talijanskog jezika, učiteljica prirode i biologije, učiteljica likovne kulture, učiteljica matematike, logoped, pedagog, psiholog, ravnatelj, dvije pomoćnice u nastavi i školska knjižničarka. Projektom je predviđena realizacija šesnaest mobilnosti kojima je cilj usvajanje i implementacija novih metode u rad škole kako bi se povećala motivacija učenika i omogućila bolja realizacija njihovih potencijala. Cilj projekta je prepoznati učenike s obje strane Gaussa, unaprijediti nastavu i aktivnosti, primijeniti drugačiji – individualizirani pristup, usustaviti novi način vrednovanja njihovog znanja i ono najvažnije, pomoći im da sami spoznaju svoje potrebe i mogućnosti, a učiteljima olakšati rad s ciljanom grupom, a da pritom ne zanemare ostale. Također želimo raditi na boljem imidžu ustanove, osvješćivanju i razumijevanju raznolikosti, povećanju sposobnosti učenika (kreativno mišljenje, vještine, logičko povezivanje itd.)  i učitelja te osmisliti inovativne i atraktivne programe prilagođene potrebama učenika koji imaju izvan prosječene potrebe.

Do sada smo to provodili kroz dopunsku i dodatnu nastavu te izvannastavne aktivnosti, a za učenike s poteškoćama smo osigurali, osim sustavnog praćenja i podrške, i asistente u nastavi koji im omogućuju lakše praćenje i prilagodbu sadržaja. Međutim, kako dopunska i dodatna nastava nisu dovoljne za ove skupine učenika, a izvannastavne aktivnosti često su prilagođene prosjeku, kroz projekt želimo dodatno educirati djelatnike za rad s ciljanom grupom učenika.

HODOGRAM MOBILNOSTI

Datum Naziv mobilnosti Grad/Država Sudionik

25.9.-1.10.

2016.

Inclusive Teaching – special needs and behavioral difficulties Alghero, Italija

Zlatica Držaljević, pedagoginja

Ines Pučić, logopedinja

3.-7.10.

2016.

Every pupil is important – special education in Finland and Europe! Joensuu, Finska

Irena Vitulić

Barbara Matohanca

asistentice u nastavi

6.-10.2.2017. Problem Solving and Decision Making Prag, Češka Marin Mihovilović, ravnatelj
20.-26.2.2017. 21st century teaching skills. The international dimension Sesimbra, Portugal

Kristina Matika Ferrara

Suzana Poljak, učiteljice talijanskog i engleskog jezika

13.-17.3.2017. My students don’t talk!!  Creative methodology to develop active learning

Firenca, Italija

Maja Užarevićučiteljica RN

3.-8.4.2017. Classroom Management Tools for Teachers: Solutions, New Methodologies, Effective Evaluation and Presentation Strategies Firenca, Italija

Elizabeta Perišić

Karmen Ignoto, učiteljice RN

14.-21.4.2017. Identify the hidden talent in your classroom Palermo, Italija Nataša Bajić Peteh, psihologinja
14.-21.4.2017. SCHOOL REVOLUTION! Innovative Didactic Methodologies and the Flipped Classroom Brisel, Belgija Slavko Vukmanov Šimokov, vjeroučitelj
9.-13.5.2017. Get up with natural sciences Joensuu, Finska Iva Dujmović, učiteljica prirode i biologije
10.-16.9.2017. Shakespeare in Europe Oxford, Velika Britanija Tamara Perković, učiteljica povijesti
23.-28.11.2017.

Identification, Motivation and Support of Mathematical Talents in European School

Atena, Grčka

Ina Pendićučiteljica matematike

22.-28.4.2018. Structured visit to schools in Iceland Rejkyavik, Island

Arijana Dobrila Barbaro, učiteljica LK

Samanta Matejčić Čotar, knjižničarka

 

Skip to content