Nova istraživanja pokazuju kako učenici lakše usvajaju znanje ako im se ono prenosi na njima blizak način pa se iz tog razloga nameću dva podjednako važna pravca kojim je to moguće izvesti, a to je učenje izvan učionice temeljeno na vlastitom iskustvu te putem nove informacijske tehnologije. Kompetencije učitelja za poučavanje takvim načinom nedostatne su jer znanja i vještine o načinu prenošenja znanja nije moguće steći formalnim obrazovanjem na fakultetima već nekim od oblika neformalnog učenja u zemljama koje su po tom pitanju puno razvijenije. Iz tog su se razloga 16 učitelja naše škole, poučeni prethodnim iskustvima kolega unutar Comenius projekta, odlučili na stručno usavršavanje u zemlje EU kako bi razvili svoje stručne kompetencije koje će omogućiti realizaciju navedenih ciljeva.
Prednosti koje nova tehnologija nudi učiteljima u poučavanju nastavnoga gradiva uvidjeli su učiteljica povijesti, vjeroučitelj te učiteljice stranih jezika koji žele knjigu zamijeniti postojećim spomenicima, gradom, prirodnim fenomenima i samom okolinom s ciljem podizanju kulturoloških, jezičnih i informatičkih kompetencija njih samih, ali i učenika. Multikulturalna i turizmu okrenuta okolina pruža mogućnost uključivanja stranih jezika kroz izradu multimedijalne i višejezične razglednice, temeljem koje bi se poboljšale jezične kompetencije učenika budući da će prezentacija biti realizirana na engleskom i talijanskom jeziku. Djeca usvajaju strane jezike na prirodan način te posjeduju unutarnju motivaciju. Kako se engleski jezik uči od prvog, a talijanski od drugog razreda kada učenici tek usvajaju tehnike pisanja i čitanja, nastava stranog jezika temelji se na usvajanju stranih riječi putem veselih i poučnih sadržaja, igara i pjesmica. Kako bi učenje engleskog i talijanskog jezika bilo učinkovitije za učenike, učiteljice stranih jezika u nižim razredima osnovne škole na stručno bi usavršavanje otišle u zemlju gdje bi bile u izravnom doticaju s kulturom i jezikom zemlje čiji jezik podučavaju na kojem bi usvojile inovativne tehnike za podučavanje djece u najranijoj dobi. Unutarnju motivaciju za učenje jezika učiteljice stranih jezika u nižim razredima postići će implementacijom novih igara i zabavnih sadržaja te inovativnih tehnika za podučavanje djece u najranijoj dobi. Imajući na umu kako je Rovinj dvojezičan grad u kojem talijanski i hrvatski jezik paralelno koegzistiraju stoljećima, dvije učiteljice razredne nastave otići će na stručno usavršavanje u Italiju s ciljem boljeg upoznavanja talijanske kulture i tradicije koja je usko vezana za naš kraj čime se potiče učenike toleranciji i uvažavanje drugih kultura. Učenjem nastavnih predmeta izvan učionice dalo je visoke rezultate u zemljama u kojima se ono primjenjuje pa će iskustva dobre prakse slijediti učiteljice razredne nastave koje su se odlučile na tečaj outdoor poučavanja u Pragu u organizaciju švedske obrazovne organizacije. Isto tako, o boljem iskorištavanju prirodnih resursa, znanje će stjecati i učiteljica likovne kulture, učiteljica razredne nastave i knižničarka, kako bi stekle nove metode o inspirativnom učenju iz okoline i korištenju prirodnih elemenata. Učiteljica biologije u Finskoj će se, posjetom nekoliko osnovnih škola, upoznati s finskim obrazovnim sustavom te metodama prijenosa znanja učenicima koje je moguće ugraditi u naš program kako bi ishodi učenja bili što bolji. Stručna suradnica logopedinja koja svakodnevno radi s učenicima s teškoćama u razvoju i teškoćama učenja, odlučila se na usavršavanje u Španjolskoj na kojem će naučiti kako se nositi sa stresom koji se nakuplja tijekom učiteljskog rada, kako motivirati učenike za rad i nastavak školovanja kako bi postotak onih koji napuštaju školovanje u budućnosti bio što manji.
Ciljevi projekta
Svi sudionici uključeni u projekt, ovisno o odabranim tečajevima i metodama koje koriste u radu, imaju zajedničke ishode koje možemo grupirati u nekoliko skupina, a to su:
– usvojiti vještine učinkovitoga korištenja suvremenih IKT i metoda,
– poboljšati jezične kompetencije (upotreba engleskog i talijanskog jezika) što će omogućiti ne samo izravnu komunikaciju nastavnika, nego i učinkovito korištenje on-line nastavnih materijala,
– uvođenje novih metoda učenja u odgojno-obrazovni proces (dramske igre, upotreba web 2.0 alata, nastava izvan učionice, korištenje resursa okoline itd.),
– upotreba tehnika za unutarnje motiviranje učenika na učenje, širenje horizonta i upoznavanje s ostalim europskim zemljama, njihovim obrazovnim sustavom, različitostima, tradiciji i kulturi,
– podizanje svijesti o europskoj dimenziji te spoznavanje društvenih i kulturoloških raznolikosti
– veća motiviranost učitelja za obavljanje svakodnevnog posla što će omogućiti kvalitetniju nastavu
– na temelju kontakta s ostalim sudionicima mobilnosti, učitelji će dobiti širi uvid u praksu i obrazovnu politiku drugih zemalja
– približiti EU hrvatskom kontekstu
Hodogram mobilnosti
Datum | Naziv | Grad | Država | Korisnik |
9. – 13. ožujka 2015. | Energy psychology in the classroom to reduce early school leaving | Madrid | Španjolska | Ines Pucić, logopedinja |
5. – 11. travnja 2015. | Using tablets for teaching outside the classroom | Birmingham | Velika Britanija | Slavko Vukmanov Šimokov, vjeroučitelj |
6. – 10. travnja 2015. | Language learning, fun and games : methodology for primary school | St. Julian | Malta | Ivana Ivanić, učiteljica razredne nastave |
12.-18. travnja 2015. | Finland leadership in education | Joensuu | Finska | Marin Mihovilović, ravnatelj |
13. – 17. travnja 2015. | Teaching different subjects outdoor | Ovcin | Češka | Maja Užarević i Nataša Radetić, učiteljice razredne nastave |
26. travnja – 2. svibnja 2015. | Creativity and innovation in teaching and training & how to use music, art, ICT and sport in education | Assen | Nizozemska |
Dolores Beloč Ćorković, učiteljica razredne nastave Samanta Matejčić Čotar, knjižničarka |
27. travnja – 1. svibnja 2015. | Creative teaching in the primary classroom | Oxford | Velika Britanija | Marta Doblanović, učiteljica engleskog jezika |
10. – 16. svibnja 2015. | Creativity and innovation in teaching and training & how to use music, art, ICT and sport in education | Sliema | Malta | Arijana Dobrila Barbaro, učiteljica likovne kulture |
17. – 23. svibnja 2015. | Using tablets for teaching outside the classroom | Santorini | Grčka | Tamara Parković, učiteljica povijesti |
18. – 22. svibnja 2015. | Cultura italiana | Otranto | Italija | Karmen Ignoto i Sandra Boljunčić, učiteljice razredne nastave |
3. – 7. kolovoza 2015. | Language learning, fun and games : methodology for primary school | St. Julians | Malta | Luciana Malusa’ Tuntar, učiteljica talijanskog jezika |
25. – 31. listopada 2015. | eLearning for use in schools and museums | Istanbul | Turska |
Kristina Matika Ferrara, učiteljica talijanskog jezika Suzana Poljak, učiteljica engleskog jezika |