Datum objave: 17. 05. 2025.
Kategorija: Vijesti

Tjedan darovitih „dobrilića“ i Festival znanosti

Ovogodišnji Tjedan darovitih „dobrilića“ i Festival znanosti čija je tema bila „Mreže“, učitelji razredne i predmetne nastave obilježili su na razne načine.

Prvašići su s učiteljicom Ivanom Ivanić izrađivali svoje kreativne tangram emocija, spajali pokret tijela i znanje abecede, prikazali u zadano vrijeme neobične oblike šibicama – mozgalicama, slagali svoje robote od kockica, samostalno spajali drveni mlin te prikazali koji bi izum izumili koji bi spajao ljude ovog svijeta kao mreža.

Učenici 2.c razreda zajedno sa svojom učiteljicom Dolores Beloč Čorković pokazali su kako se male ruke mogu uhvatiti u koštac s velikim idejama! U sklopu ekološkog projekta “Živimo zelenije i održivije 3” naučili su kako reciklirati papir – i to praktično! Uz puno truda, kreativnosti i zabave, stari papiri iz učionice pretvoreni su u novi reciklirani papir, spreman za nove crtice, crteže i priče. Na ovaj su način naučili koliko je važno čuvati okoliš i kako i mali koraci mogu učiniti veliku razliku. Bravo za naše male ekološke heroje!

U sklopu Zavičajne nastave učenici 3. razreda i njihove učiteljice razvijali su finu motoriku ruku šivanjem konca na oglavno jedro batana te izradom čvorova kao privjeska za ključeve.

Na satu Tjelesne i zdravstvene kulture učiteljica Ariana Lavižati je sa svojim učenicima 3.c razreda razvijala tjelesno – kinestetičku inteligenciju na pojam mreža. Svojim tijelima su prikazali mrežu, gibanje mreže, u grupama osmišljavali igre kao da su mreža.

Mreža npr. društvena, povezuje i spaja. Zato su u 4.a učenici sa svojom učiteljicom Sandrom Boljunčić na temu mreža koja je tema Festivala znanosti, spojili i povezali nešto staro i nešto novo. Od starog novinskog papira učenici su rezanjem, močenjem, miješanjem i oblikovanjem dobili reciklirani papir koji su iskoristili za čestitku za Majčin dan. Trebalo je slušati upute, rezati škarama stari papir, miješalicom ga miješati u vodi i onda smjesu ocijediti i osušiti. Bio je to poseban školski dan u kojem se uz trud, rad i kreativnost stvaralo, surađivalo i promišljalo kako da planet Zemlju zaštitimo od pretjeranog iskorištavanja njegovih resursa i kako da naučimo živjeti na održiv i odgovoran način.

Teacher Josipa Venier provela je tehniku brainstorminga s učenicima trećih razreda koji su imali zanimljive asocijacije u vezi s pojmom inteligencije. Rješavali su jednostavan kviz o vrstama inteligencije prema Gardneru dajući subjektivne odgovore o sebi i svojim interesima i talentima. Zaključili su da je u svim razredima najdominantnija tjelesno-kinestetička inteligencija što se i vidi po sportskim uspjesima naših učenika.

Povodom obilježavanja Festivala znanosti na satu informatike našeg učitelja Igora Dobrače, održana je prigodna aktivnost povezana s ovogodišnjom temom – mreže. Bilo je riječi o jednoj nadasve nevidljivoj mreži ali značajnoj za očuvanje okoliša – sustavu pročišćavanja otpadnih voda kojim je umrežen cijeli grad. Učenici su imali priliku provjeriti svoje postojeće znanje o sustavu otpadnih voda gdje su iskazali znatnu razinu poznavanja razumijevanja rada sustava otpadnih voda i potencijalnih ugroza navedenog sustava. Kroz računalnu igru pokušali su i samostalno upravljati virtualnim sustavom pročišćavanja otpadnih voda ne bi li razumjeli proces odvajanja krupnog otpada, masti, ulja i mulja iz otpadnih voda.

Matematički nadareni Dobrilići petak su proveli na Festivalu matematike u Puli. Sudjelovali su u ekipnom natjecanju u dvije kategorije. U kategoriji Mikro predstavljali su nas Len Ettorre, Adrian Babić, Luan Rušani i Erik Mofardin, dok su Mega kategoriju činili Lea Vrančić, Lena Kanis, Jakov Dujmović i Ivor Kasapović. Možemo se pohvaliti da je naša Mega ekipa osvojila 2.mjesto među 17 istarskih ekipa te su 15. u ukupnom poretku, dok je Mikro ekipa 5. među 16 istarskih te su 14. u ukupnom poretku. Inače je u Mikro kategoriji sudjelovalo 35 ekipa, a u Mega kategoriji 36 ekipa iz cijele Hrvatske.

Također, održana je likovna radionica pod nazivom „Igra linijama“, koju je vodila učiteljica likovne kulture Arijana Dobrila Barbaro. Učenici su istraživali ljepotu floralnih motiva kroz slobodnu crtačku igru flomasterima. Polazište su bile prirodne forme – biljke, listovi i cvjetovi – koje su pretvorili u apstraktne kompozicije bogate linijama, ritmom i ponavljanjem. Radionica je kreativno povezala likovni izričaj s ključnom temom ovogodišnjeg Tjedna darovitosti – Mreže. Kroz crtanje, učenici su promišljali kako su oblici u prirodi, baš poput nas ljudi, međusobno povezani u nevidljive sustave suradnje, rasta i podrške. Rezultat su jedinstveni radovi koji stvaraju vizualnu mrežu darovitosti, individualnog izraza i zajedničke kreativnosti.

Učiteljica informatike Jelena Tintor Dujmović provela je sa 6.b razredom aktivnosti raznih scenarija na mreži. Pričali su o svakoj situaciji koju su i sami iskusili te su dali rješenje za moguće probleme. Učenici su trebali po danim podacima nekih osoba i digitalnim tragovima zaključiti nešto o toj osobi. U osmim razredima učenici su se bavili temom kritičke procjene izvora informacija (usporedba Chat GPT, Perplexity i Copilot).

Veselimo se sljedećim iskustvima i znanjem te kreacijama!

“Ako ne mogu učiniti velike stvari, mogu učiniti male stvari na izvrstan način. ” (dr. Martin Luther King Jr.)

Pročitajte još…

Vrtić u posjetu

Vrtić u posjetu

Učionice 2.b i 2.c razreda ovih su dana bile ispunjene smijehom, pjesmom i šarenilom dječje radosti! U goste su nam stigla djeca iz vrtića – mali ljudi velikog srca i još većeg osmijeha. Zajedno smo pjevali omiljene pjesme, pričali čarobne priče te oslikavali istarske...

Job shadowing

Job shadowing

Još prije Uskrsa naši su četvrtaši, zajedno s učenicima iz Quartu Sant'Elene (pokrajina Cagliari, Sardinija), pripremili i poslali uskrsne čestitke jedni drugima. Nakon malo dužeg putovanja – čestitke su ovih dana napokon stigle na svoja odredišta! Ova razmjena...

Erasmus+

Erasmus+

U sklopu Erasmus+ mobilnosti, učitelj Glazbene kulture boravio je prošlog tjedna, od 5. do 9. svibnja, u finskoj školi Hämeenkylä School u gradu Vantaa. Tijekom boravka imao je priliku kroz razgovore s kolegama i stručnom službom škole detaljnije upoznati finski...

Skip to content